FXTM information and reviews
FXTM
93%
IronFX information and reviews
IronFX
92%
Libertex information and reviews
Libertex
91%
ETX Capital information and reviews
ETX Capital
90%
FxPro information and reviews
FxPro
88%
OctaFX information and reviews
OctaFX
86%
EUR/USD
1.1876
GBP/USD
1.3894
USD/JPY
109.2158
USD/CHF
0.905
USD/CAD
1.2509
EUR/JPY
129.7035

OctaFX Review and Information 2021


OctaFX Information and Review OctaFX
Registration Register now
Rating 86 %   14 %
Reviews Rating
Regulation SVG
Trading software MetaTrader4, MetaTrader5 for Android/iPhone, cTrader, cTrader WEB, cAlgo
Headquartered Suite 305, Griffith Corporate Centre, Beachmont, Kingstown, St. Vincent and the Grenadines

Is OctaFX scam or legit? OctaFX is a trusted global broker that offers a user-friendly platform, and a wide selection of tradable instruments. OctaFX acts in full compliance with international legislation and regulation standards and guarantees fund security and negative balance protection to their clients.

The five OctaFX benefits

This is why we rank OctaFX as the best Forex broker. 

This OctaFX Forex broker review is meant to help guide those unsure of how to navigate the murky Forex waters. Should you focus on who has the best Forex app or which broker offers the best copy trade platform? When searching for a Forex broker that is right for you, you need to consider several factors, like: Are they trustworthy and reliable, what are their fees, how is their platform, do they offer mobile trading, how is their customer service, do they have copy trading services. In this case, we will examine OctaFX. Is OctaFX a scam? No, absolutely not. 

OctaFX has been in the market for years, servicing clients worldwide, but mainly those residing in Asia. They're embedded deep within the fabric of society in countries they work with through charitable initiatives. There is not a single Forex broker that can claim to be more reliable or trustworthy than OctaFX.

OctaFX has taken home over 35 awards! Most notably, OctaFX was named the Best Forex Broker in Asia (2020), meaning that they are the best Forex broker in India, Malaysia, Indonesia, Pakistan, and elsewhere! To top it off, the best Forex app belongs to OctaFX as well, claiming that award back in 2018 when European CEO Magazine bestowed upon them that honor. These awards not only signify their respectability, but they denote an opportunity for potential clients to seek refuge with OctaFX and earn more.

OctaFX is an umbrella brand used by two independent broker entities. Octa Markets Cyprus Ltd is an investment firm registered in Cyprus and regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC) using the domain OctaFX.eu. This enables users to trade with a broker under European regulatory oversight with enhanced levels of safeguards. The OctaFX.com website is registered under Octa Markets Incorporated established in St. Vincent and the Grenadines which permits its clients to take advantage of higher leverage and bonus promotions.

OctaFX Mobile App

A mobile version is available via the app store, free of charge. In 2019, Europe CEO Magazine awarded OctaFX for the Best Mobile Trading App. The app can used the same way as on desktop. You can modify your leverage, track your contest statistics, make money transfers, activate bonuses, and more. The user interface made the experience fun and easy to maneuver. The app supports nine languages in total. 

Whether you live in India, Indonesia or Pakistan, rest assured that OctaFX has you covered with daily expert trading advice along with educational insight. 

OctaFX regularly holds webinars which are beneficial for those new to Forex trading and are determined to make a career out of it. While learning on your own is admirable, OctaFX works with big names in the industry and connects with their base through different mediums.

Copy trading

Several platforms offer services allowing newbies to copy professional traders. OctaFX’s program works in a similar way. In fact, according to Forex-Awards OctaFX is the ‘Best Copy Trading Platform 2020’. What makes OctaFX’s copy trading platform rise above the rest is the care they put into it.

Of course you can sort through thousands of Master Traders through the category that appeals to you most and read what they have to say about their trading strategies, but OctaFX goes a step further. They have in-house experts that closely monitor Master Trader’s and make sure they’re not engaging in risky trading behavior or misleading copiers.

OctaFX has first-class customer service, something other brokers could boast about. A representative is available to you 24/7 and they speak your language. When you consider how many countries OctaFX services, then it becomes even more impressive. Peace of mind may be the most underrated benefit, yet when you need an issue resolved, regardless of the time, OctaFX is there.

OctaFX offers ultra tight spreads. The quotes at OctaFX are quoted at up to 5 decimal places and start from as low as zero pips for their ECN accounts. There are no commission charges applicable for trades with OctaFX.

Instrument Spreads (in pips):

OctaFX Trading Information 2021


WWW https://www.octafx.com/
Address Suite 305, Griffith Corporate Centre, Beachmont, Kingstown, St. Vincent and the Grenadines
Headquarters St. Vincent and the Grenadines
Free phone
24 hour support
Partnership programs
Expert advisors
Free education
Bonuses, Promotions
Sponsorship contests, competitions
1st deposit bonus
Mobile trading
Automated trading
Demo account
Swaps
24 hour trading
Scalping
Hedging
Digits after the dot in quotes 5
Minimum position size 0.01
Pip spread on majors 0.3-0.7
Spread Type Variable
Maximum Leverage 500
ECN, $ 50
STP, $
Standard account, $ 50
Mini account, $
Popular payment methods Credit Cards, Wire Transfer, Skrill, FasaPay, Neteller, Local banks
Account currencies EUR, USD
Available assets Gold, Silver, Crypto, Indices
Languages English, Indonesian, Chinese, Portuguese, Spanish, Bahasa Malaysia, Hindi, Bengali, Urdu, Vietnamese, German
Platforms MetaTrader4, MetaTrader5 for Android/iPhone, cTrader, cTrader WEB, cAlgo
Broker type Broker
Regulation SVG
Foundation 2011
Copy Trading Brokers
Bitcoin Forex Brokers

OctaFX Reviews and Comments

I request to withdraw my profit yesterday morning. They accept my request and amount debited in trade account immediately. But the debited amount not credited to my bank account. W3366480.
Sankar   23 Jul 2021  
Dear Sankar,

We regret that you haven't contacted our Customer Support team directly first as they certainly would have updated you quicker. Looking into your review, we've found that your withdrawal was processed on July 26, and we hope the issue was resolved simultaneously. In case you have any questions, please contact us at support@octafx.com or on social media. We'd love to help!

We wish to note that our Financial Department handles most of the payment requests within the first 24 hours. However, due to different circumstances, specific hold-ups could be possible in rare cases. In such instances, we ask our customers to allow us extra time for investigation and processing. If your payment is taking longer, you can rest assured that our team will always be happy to help you as much as possible while we're looking into the matter.

Please don't forget that our team is always here if you need anything, and they will be happy to hear from you anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   27 July 2021
I request to withdraw my profit this afternoon. They accept my request and amount debited in trade account immediately. But the debited amount not credited to my bank account. W3416774
Jeevitha   29 Jul 2021
I also face this same issue, plz help.
Pritik Chaudhari   2 Aug 2021
My dad join this platform after selling a piece of land and your teams talked him into investing in this octafx, as am speaking, all of the money gotten from the sales of the land, his pension and even the house rent his tenant paid him was diverted into this so called online business, since then till date he hasn't cashed out. Today he came to meet me at my place of work saying "He was asked to pay 10k so he can cash out". when the disturbance was too much, I did transfer to the person but now we his children are praying he shouldn't be duped cos now he doesn't have anything. Am giving your team this week, else all hell would be loosed.
Temitope   21 Jul 2021  
Dear Temitope,

We're very sorry to read about the experience your father had.

Unfortunately, we couldn't verify your complaint as you didn't provide any account information. On top of that, it appears to us that your father was dealing with people who are not affiliated with OctaFX. We wish to note that we don't ask for investments and neither guarantee any profit as Forex trading involves a certain degree of risk, and losses are possible for everyone. Could you please ask your father to contact our team directly at support@octafx.com or on our social media accounts and share all the relevant details? Our team will look into the matter and investigate what happened at the earliest.

In the meantime, we want to point out that if you run into someone who offers you financial packages, quick profit or an investment plan, it's definitely a fraud. Much to our regret, we've witnessed a surge of fake social media pages and fishy websites that use our brand name to deceive people. As part of our preventive measures, we keep warning our customers about imposters. We also wrote this article on how to recognize and avoid fraud. Please read it through and share it with your father. https://www.octafx.com/company/news/how-to-spot-fraud/.

We're looking forward to hearing from your father soon, so please ask him to contact us whenever he can.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   22 July 2021
Same experience here. They spoiled my 50,000 within 1 month.
Ggggg   24 Jul 2021
I tried to withdraw from the wallet since one month. Every time their highly trained fraud members will answer you and a ready made reply is ready that finance department is working on it. I find out I am just a drop in the ocean. No one should do business with them.
Cheated   19 Jul 2021  
Dear Cheated,

We regret to read about your dissatisfaction with our services.

Unfortunately, we couldn't identify you on our system and verify your complaint since you haven't provided your trading account information in your review. Please, message us directly via email at support@octafx.com or our social media accounts, and provide the relevant details so we could investigate your case.

We wish to point out that our Financial Department process most payments within the first 24 hours. However, certain hold-ups are possible in rare cases, and we ask our customers to allow us extra time for investigation if their payment request is taking longer. That said, we understand that waiting could be very frustrating, but you could rest assured that our team is committed to helping those affected by such circumstances as much as possible.

Please get in touch with us whenever possible, and we'll be happy to look into what happened. Our team is always here to help, and they will be happy to hear from you anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   22 July 2021
I deposited 10000 rs still not added. Customer support telling tomorrow will add, but tomorrow never come, to day 5 day.
Yasin   15 Jul 2021  
Dear Yasin,

We've very sorry to learn that your deposit request was delayed.

After looking into your review, we've found that the bank was undergoing maintenance at the time, and your payment was processed on July 17. As you haven't contacted us since then, we can assume that your funds have successfully reached your account and the issue was resolved. However, if you have any questions, please contact our team at support@octafx.com or on our social media channels. They're always here to help and will be more than happy to assist you.

We wish to state our regret and apologize that your deposit took longer than expected. Please note that our Financial Department works hard to ensure most payment requests don't exceed 24 hours. Yet, hold-ups could be possible in rare cases due to various reasons, and that is why we ask our customers to allow us extra time in such instances. You can rest assured, though, that our team is always here to help, and if your payment is taking longer, you can message us anytime and expect to receive the best possible help and the latest updates.

We hope that this incident won't affect your experience with OctaFX, and you'll remain an important part of our community.

Please don't forget that we're always happy to hear from you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   22 July 2021
I am using octafx trading app since 2018 and it's really a great place to earn money if one can predict the market. And present day I have 6 active client who are trading and one of them Rani Kumari dutta (18561568) withdrew 1408$ from her account on 9th July 2021 (Friday) but still amount was not credited in her account. Live chat and support asked about bank statement, she sent PDF copy to them. But still nothing was happened even they didn't give any update about this issue. It really hurts me , I thought octafx is a great app and they have a great management team so I suggested to others for open an account. I requested to you please solve this problem as soon as possible. If it will be resolved soon , I will suggest others further and again write a comment here. Client account - 18561568, requested I'd - W3260907.
Randip Kumar dey   14 Jul 2021  
Thanks a lot, issue has been resolved.
Randip Kumar dey   19 Jul 2021
Dear Randip Kumar dey,

Thank you for taking the time to let us know that the issue was resolved.

However, we wish to remind you that at OctaFX, we don't disclose personal information to third-party for security reasons, and we highly encourage you to avoid sharing such sensitive data publicly. That said, we absolutely understand your will to help your clients but please, next time, ask your customers to contact us on their own either via email at support@octafx.com or through our social media accounts. We'd love to assist as much as possible.

Please don't forget that our team is always here for our traders, and they will be happy to help whenever needed.

Kind regards,
OctaFX Rep.




OctaFX (Official)   22 Jul 2021
Thanks a lot, issue has been resolved.
Randip Kumar dey   23 Jul 2021
I deposited Rs 2500 from my bank account to the Octa FX wallet on 12 th July, 2021. But the status is still pending. I told the Octa FX team several times but they told me that it will be deposited soon everytime.The money has been deducted from my bank account. I am really disappointed by the service of Octa FX team and request you to transfer the money as soon as possible.
Aditya Sharma   14 Jul 2021  
Thank you, issue has been resolved.
Aditya Sharma   15 Jul 2021
Dear Aditya Sharma,

Thank you for letting us and our community know that your issue was resolved.

We're very sorry that your payment request took longer than expected. Looking into your review with our team, we've found that your deposit was processed on July 15, and overall it took about 2 days. In fact, it's absolutely in line with our Customer Agreement, where it's stated that we ask our customers to allow us up to 3 business days for payment processing. That said, if you have any questions, please feel free to contact our team via email at support@octafx.com or our social media accounts. They will gladly assist you.

Once again, we wish to state our regret and say that we understand how inconvenient waiting could be. Please note that our Financial Department works really hard to ensure that most payment requests don't exceed 24 hours. Yet, certain hold-ups are possible in rare cases, and on such occurrences, we ask our customers to allow us extra time for investigation. If your payment request is taking longer, we highly encourage you to contact us right away, and you can rest assured that our team will always be happy to assist you in the best way possible.

Please don't forget that you're always welcome to contact us whenever you may need it.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   21 Jul 2021
I don't know if you guys are just scammers, you play with peoples hard earned money, to deposite is very sweet but to withdraw is hell. Now I place a withdrawal last week Wednesday 30/06/2021, time 11:12, you guys said 1-3 hrs and if nothing happened then wait till 3 working days, today is Tuesday 6/07/2021 I have not seen anything in my account, the wrote complete in the status while is not completed in my account, I have talk to customer care online by chatting with them, they said the bank is on maintenance, and this week the are not,the said the have send it to the bank is now left for them to process it, where on earth is this happening,there is no how u will send money and I wont process automatically, I know you guys have not send anything even up till now, I asked for 30 digit session ID, they said the have fowarded it to the financial team, and until the give them feedback that is when the will send to me via email since last week. Octafx, you guys are scammers,and the worst is that I still have small money there, I can't use it to trade and i can't withdraw it cause am afriad I doing so, the one I did have not gotten it. Now this my acount Id 37001192, and this my request id w3176195. Give me my money $36.
guest   6 Jul 2021  
Dear guest,

We've very sorry to read about your dissatisfaction with our services.

After checking it with our team, we've found that your payment was processed slightly longer due to the bank maintenance. However, we can see that you already contacted and informed us that your funds have successfully reached your account. Consequently, we hope that the issue was resolved, but if you have questions, please reach out to us at support@octafx.com or on social media, and we'll be happy to assist you.

Once again, we wish to state our regret and apologize for the delay. Please be informed that while our Financial Department is trying to ensure the processing time doesn't exceed 24 hours, certain hold-ups are possible in rare cases. In such instances, we ask our customers to allow us extra time for investigation. It goes without saying that waiting could be very frustrating, but you can always rely on our team and rest assured that they will be happy to assist you anytime.

We genuinely hope that this incident won't affect your trading experience and you'll continue to enjoy our services. Also, we'd really appreciate it if you could leave a note under your review for our community that your case was resolved.

And if there's anything we can do for you, don't hesitate to get in touch with us.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   13 July 2021
Did you receive the money?

Saran   8 Jul 2021
I deposited 2000 in my wallet. Still it not reflected. How much time it take to reflect in my account?
Vishal   5 Jul 2021  
Dear Vishal,

We regret that you didn't reach out to our Customer Support team first, as they surely would have updated you quicker. Unfortunately, we couldn't look into your case since you didn't provide your trading account information. Please, contact us directly at support@octafx.com or on social media, share your account details, and we'll be happy to check what happened.

Please note that our Financial Department is trying its best to ensure most payment requests don't exceed 24 hours. But in rare cases, certain hold-ups are possible due to many reasons, and on such occasions we ask our customers to allow us more time to understand what went wrong. Please, if your payment is taking longer, we encourage you to contact our team right away and provide the relevant information as it's crucial to start looking into it as early as possible.

We're looking forward to hearing from you, so please message us anytime soon.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   12 July 2021
I placed a deposit request yesterday, it's been a day and yet there is no success, account still shows a pending transaction.
Rajath K R   2 Jul 2021  
Dear Rajath K R,

We regret to read that your deposit request took longer than you expected.

After looking into your review, we've found that the bank was undergoing maintenance at the time, which influenced the processing interval. That said, your request was processed slightly later, on July 5, and since you haven't contacted us since then, we can assume that your funds have successfully reached your account, and the issue was resolved too. If you have any other questions, please get in touch with our team at support@octafx.com or social media accounts. We'd love to help!

Once again, we wish to state our regret and apologise for the delay. Please note that our Financial Department is working really hard to ensure all payment requests are processed within the first 24 hours. However, in extraordinary situations, certain hold-ups are possible due to specific reasons, and in such cases, we ask our customers to allow us extra time to investigate what could go wrong. You can rest assured, though, that we're trying to provide the best possible help for those affected by such circumstances; our team is always happy to address your questions and provide the latest updates.

We sincerely hope that you'll continue to enjoy our services and remain an important part of our community despite the incident.

If there's anything we can help you with, please message us anytime soon.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   12 July 2021
I have deposited 8000 INR in my account on 23rd June and amount is also deducted from my bank account and also have receipt of successful transaction on net banking but amount not credited in my octafx account. Customer representative said wait for 24 hrs and it will be credited back to your bank account but it is now more than 48 hrs amount also not credited in my account. And now they are saying we have forwarded your request to finance team. when I ask them to provide atleast correct time and dare when I will get my amount back. they didn't have any answer. I have asked about the escalation matrix, so I will escalate it further so they also not provided any escalation email id's and numbers.I have also asked them to give me finance team email if I will ask about my case .so they told me finance team doesn't have emails. What kind of company it is. they don't have proper escalation matrix, they are not providing relevant information. they don't have any TAT (turn around time) for solving customer queries. My account nr. Is 12119761. I will also update my next review in next couple of days. let's see if they can resolve it or not.
Bibhav Pandey   25 Jun 2021  
Dear Bibhav Pandey,

We're very sorry that your payment requests took longer than you expected.

After checking your case with our team, we've found that there's been a technical issue while processing your payment, and the transaction wasn't confirmed on the bank side. Our financial Department initiated an investigation, and once it was completed, your withdrawal was processed on June 29, and our team notified you about it right after. As we haven't heard from you since then, we hope that the issue has been resolved simultaneously, but if you have any questions, please let us know via our website live chat or social media. Our team will be more than happy to help.

Once again, we wish to state our regret and apologise for the delay. We understand that waiting could be extremely frustrating, but you can rest assure that our Financial Department is doing everything possible to avoid hold-ups and ensure all payment requests don't exceed 24 hours. Regrettably, certain hold-ups are possible in rare situations, and we ask our customers to allow us extra time for investigation if such matters occur. We also encourage you to contact our team straight away as they will be happy to answer your questions and provide you with the latest updates.

We hope you'll continue to enjoy our services, and if we can do anything for you, please, let us know. We'd love to help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   6 July 2021
All OctaFX Reviews

© 2006-2021 Forex-Ratings.com

The usage of this website constitutes acceptance of the following legal information.
Any contracts of financial instruments offered to conclude bear high risks and may result in the full loss of the deposited funds. Prior to making transactions one should get acquainted with the risks to which they relate. All the information featured on the website (reviews, brokers' news, comments, analysis, quotes, forecasts or other information materials provided by Forex Ratings, as well as information provided by the partners), including graphical information about the forex companies, brokers and dealing desks, is intended solely for informational purposes, is not a means of advertising them, and doesn't imply direct instructions for investing. Forex Ratings shall not be liable for any loss, including unlimited loss of funds, which may arise directly or indirectly from the usage of this information. The editorial staff of the website does not bear any responsibility whatsoever for the content of the comments or reviews made by the site users about the forex companies. The entire responsibility for the contents rests with the commentators. Reprint of the materials is available only with the permission of the editorial staff.
We use cookies to improve your experience and to make your stay with us more comfortable. By using Forex-Ratings.com website you agree to the cookies policy.