FXTM information and reviews
FXTM
93%
OctaFX information and reviews
OctaFX
91%
FXCC information and reviews
FXCC
90%
Libertex information and reviews
Libertex
89%
FxPro information and reviews
FxPro
88%
HotForex information and reviews
HotForex
87%

OctaFX Reviews and Comments

I had an issue with withdrawal from OctaFx last Jan 6th, I thought it is because of DragonPay. Today I have requested for another withdrawal using VISA, They used to process VISA withdrawal within 1 to 3 hours. It's been more than 3hours now. I do not trust OCTAFX anymore. Find a different broker. Do not use OCTA. You will have problems I am telling you. Last time it took 5days. Now i am expecting huge delay for sure. I regret using this broker. Time to find a different broker. Review are correct. Octafx is getting worst now. Warning to do use this broker. Thank me later.
  20 Jan 2022  
Confirmed. Delay of withdrawals. I still dont have the funds. As of Jan 21. Pretty sure they are not going to do anything and they will process it Tuesday. Regrets!
Erwin Ronald Martin   20 Jan 2022
I had made payment on 11th Jan and amount got deducted from my bank but till now amount is not credited to my trading account or bank account, the status said it is completed on 13 Jan but still havent received the money. when I reach out to customer care they keep on saying that they have not got update from Finance team as they are still under investigation and they are not giving tentative date so by that time they will get back, I think if there investigation takes 2 years or more then we need to wait until for there reply to know the status of my payment, very bad experience.
  19 Jan 2022  
Dear Firdaus,

Thank you for reaching out and bringing this issue to our attention. We're sorry that your deposit request arrived later than expected.

After reviewing your complaint with our team, we've found that a technical problem occurred on the payment processor end, and your payment got delayed. Our Financial Department carefully investigated the matter, and we can see that they managed to complete it manually on January 21. We hope that the issue is resolved, but if you have any questions, please reach out at support@octafx.com. Our team will be more than happy to help you.

Once again, we regret the matter and apologise for the inconvenience. We perfectly understand that the waiting could be extraordinarily frustrating, and what happened doesn't reflect the services we want to provide. Please note that our Financial Department usually ensures that payments only take a couple of hours, and hold-ups are rare. However, in such instances, we ask our traders to allow us extra time for investigation and encourage them to contact us directly with further questions.

We genuinely hope that this incident won't outweigh your experience at OctaFX, and you'll continue to enjoy our services.

Should you have any questions, please get in touch with us anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 January 2022
I have deposited for the first time and the payment was successful from my side. The amount didn't reflect in my account I contacted the help and they said your payment failed you may get your payment back in 48h then they will help me. This is extremely unprofessional. They don't even try to help you.
  19 Jan 2022  
Dear Aquib javed,

We sincerely regret your payment request took longer than expected.

After following your case, we've found that a technical issue occurred at the time of processing, and your deposit got delayed. However, we can see that it was completed the following day. With that being said, we hope that your funds have arrived and the issue is resolved.

Please note that our Financial Department ensures to process most of the payments within a few hours. Unfortunately, certain hold-ups are possible in rare cases, and we ask for extra time for investigation in such instances. You can rest assured, though, that our team is always here to help whenever you have any questions.

Once again, we regret your first expereince at OctaFX was somewhat overshadowed, but we hope you can give us a second chance. Please get in touch with us at support@octafx.com if you have any questions. We'd love to hear from you and help anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 January 2022
Good thing that I came to this site, was trying to deposit through skrill, but link no longer works, it looks like they've been cut off by skrill. When talk to their departm., first they play damm, than you see they are lying. Now since I see reviews about pulling money out, more and more smells like end of them. I've never had issues with them till this day. Wish them luck, hopefully they'll come arround, but this seems to be serious issuess.
  18 Jan 2022  
Dear Ivica S.,

Thank you for letting us know that the issue is resolved. We're very sorry that you had trouble depositing via Skrill.

After reviewing your case with our team, we can see that our Financial Department is still investigating the problem with the payment provider and we expect a resolution soon. If you reencounter the same behaviour, we highly encourage you to contact our team at support@octafx.com and share more information. They will be happy to look into it for you and suggest alternative payment options.

Please note that our team usually processes most payments within a few hours. Unfortunately, specific complications are possible for all financial transactions, and on such occasions, we ask our traders to reach out immediately and allow us extra time for investigation. You can rest assured that our team is always here to help, and they will be happy to assist you with any questions.

We sincerely hope that this incident won't exceed your previous experience at OctaFX and you'll continue to enjoy trading with us.

Should you have any questions, please get in touch with our team anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   25 January 2022
They are back to normal, maybe was just glitch.
Ivica   21 Jan 2022
Deposit still not reflecting, I paid it in on Friday 14 January. Mt4 37456559. I keep asking them and I'm told they busy with maintenance. I think it's highly unacceptable all the agents reply the same sorry be patient my first deposit was in immediately that's why I stuck with this broker now I'm struggling how is this even. I want my funds credited into my octafx account immediately.
  17 Jan 2022  
Dear Wendy Searle,

We're very sorry that it took slightly longer to process your payment.

Upon reviewing your case, we've found that the payment provider was undergoing technical problems at the time of processing, and the deposit got delayed. Regrettably, it took some time to fix them and complete your payment. We can see that it's done now and genuinely hope that the issue is resolved consequently.

Once again, we wish to express our regret and apologize for the wait. We understand that it's highly frustrating and doesn't sound like the services we aim to offer. We'll carefully look into what happened with our team and improve our payment processing workflow. In the meantime, you can reach out to us anytime at support@octafx.com with any questions, and we'll be more than happy to help!

Please don't forget that we're always here for you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 January 2022
I have made 2 withdrawal request which is W4988276 and W4992849 and octafx have no response with it keep saying financial department have review and now is up to our payment provider to send us the money! Octafx is getting worst and very slow withdrawal nowadays! Do not trade with octafx!
  14 Jan 2022  
Dear Priscilla koay xiao yun,

Thank you for sharing your concern. We are saddened to hear that you experienced a hold-up with your payment.

After reviewing the case, we've found that both withdrawals were completed on January 16. Regrettably, the payment provider was undergoing technical issues at the time of processing, and it took slightly longer than expected. We hope that you've received your funds by now, but if not, or you have questions, please email our team at support@octafx.com. They're always here to help.

Once again, we regret any inconvenience it might have brought. It's not how our services usually work, and we'll do our best to improve the payments workflow in the future and make sure that such issues never happen again. However, please don't forget that we ask our customers to allow us three business days for payment processing, and if your payment is taking longer, we encourage you to contact us directly.

We hope that this incident won't jeopardise your overall experience with OctaFX. Please feel free to reach out to us anytime whenever you need assistance. We are always happy to help our clients.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   20 January 2022
I joined Octafx after quit trading in other exchanges as one of my friends referred it. I am in GOLD status, but as mentioned in the features, I'm not getting withdrawals and is still pending. My account is 42424062 and the request ID is W4871723. Really don't know what is the issue. Neither reverted back to my trading account nor credited to my bank account. I placed the request on Jan 5, but still no clear status.
  12 Jan 2022  
Dear Parameshwari Suresh,

Thank you for bringing this issue to our attention. We're very sorry your withdrawal is taking longer than expected.

After reviewing your case, we've found that the payment provider was undergoing technical issues at the time of processing, and your payment got delayed. Following its recent updates, we've found that, unfortunately, the problems are still in place, and withdrawals will be processed next week. If your funds don't arrive by Friday, please reach out to us at support@octafx.com, and we'll be happy to look into it and help.

We wish to state our regret and apologise one more time. Please note that we perfectly understand that waiting could be highly frustrating, and what happened doesn't reflect the services we want to deliver. You can rest assured that we'll look into the issue closely with our team and do our best to improve our payment processing workflow moving ahead.

Hopefully, your funds will reach your account soon, and this incident won't overshadow your overall experience with OctaFX.

You can get in touch with us whenever you have questions, and we'll be happy to assist you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   18 January 2022
I had made payment on December 20th and amount got deducted from my bank but till now amount is not credited to my trading account or bank account, when I reach out to customer care they keep on saying that they have not got update from Finance team as they are still under investigation and they are not giving tentative date so by that time they will get back, I think if there investigation takes 2 years or more then we need to wait until for there reply to know the status of my payment, very bad experience.
  9 Jan 2022  
Dear Jayavel,

Thank you for reaching out to us and bringing this issue to our attention.

We're very sorry your deposit took longer than expected. After looking into your case, we've found that, unfortunately, a technical issue occurred on the payment provider end at the time of processing, and your payment didn't reach our account promptly. Our team carefully investigated the matter, and we can see that your deposit was processed on January 11. Our team has sent you a notification via email, and if you have any questions, please get back to them anytime. Our team is always here to help.

Once again, we wish to state our regret and apologise for the delay. We understand that such a long waiting could be highly frustrating, and it doesn't reflect the services we aim to provide. That said, we're going to look into what happened with our team and improve our payment processing in the future. Please note that regularly our Financial Department ensures that most payments take only a couple of hours to complete. However, in rare cases, certain delays are possible due to reasons beyond our control, and we ask to allow us extra time.

You can rest assured that our team is always here for you whenever you have questions and will be happy to assist anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   13 January 2022
Warning: Do not use OctaFX. I used to have my withdrawals completed within just an hour. But now they are trying to hold withdrawals on purpose. I tried dragonpay because it a new feature in the philippines local bank. It will take days! Customer services are just robots and they don't listen to customer. OctaFx is not a reliable company when you need the money urgently. I regret using this broker. You'll have a lot of inconvenience with this company for sure so please choose another trading company. This is a warning for everyone. Thanks
  7 Jan 2022  
Dear Erwin Ronald Martin,

We sincerely regret that your withdrawal took longer than you expected.

After reviewing your case, we've found that you placed this request on January 6, and our team processed it on January 10. Please note that we ask to allow up to 24 hours for a completed payment to reach your account. That being said, we genuinely hope your funds have arrived by now and the issue is resolved. If you have any further questions, please get in touch with us at support@octafx.com, and we will be happy to assist you.

Once again, we wish to express our regret and apologize for the wait. What happened doesn't reflect the services we aim to provide, and we'll do our best to improve our payment processing workflow in the future. Meanwhile, please note that our Financial Department ensures that most payments take only a couple of hours. However, certain hold-ups are possible in extraordinary situations, and we ask our customers to allow up to three business days for payment processing on such occasions. It's absolutely in line with our Customer Agreement, and you can check it in full on our website here: https://www.octafx.com/company/customer-agreement/.

Also, we're sorry if you feel like your conversation with our agents was inadequate. You can rest assured that we'll look into this communication aspect with our team, and we hope that this incident won't overshadow your overall experience with OctaFX and you could give us a second chance.

Should you have other questions, please reach out anytime. Our team is always here for you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   12 January 2022
Update: As of Jan 8 2022. Withdrawal Request was Jan 6th. I still don't have my money. Octafx is trying to hold funds in order to sustain company. So expect withdrawal timeframe after 3 to 5 business day. Find other trading broker who can do better OctaFX. I am telling, you will have problems with this broker. And the worst thing about OctaFX, they will not respond to your emails and chat msgs if they hit a bricked wall out of your issues and request. There are a lot of reviews about delayed deposit and withdrawal from the company. zero rating. Please do not use this company. You will regret soon. Find other trading app. Not OctaFX.
Erwin Ronald Martin   8 Jan 2022
Update: Jan 10th 2021. After 3 business day. No one can help you. Do not use octafx. You will have a hard time getting your own money. They are holding on purpose. I totally regret using this broker.
Erwin Ronald Martin   10 Jan 2022
I cannot deposit, I tried many times, using my card, at first deposit it went thru, but the second deposit just keeps loading in deposit area.
  3 Jan 2022  
Dear Julius,

We're sorry you had trouble depositing your funds.

After looking into your review, we've found that you made a few attempts to top up your account via your Mastercard. Unfortunately, none of them has reached our end. Our team carefully investigated what happened, and it appears that you have a few issues with your card. Please check your inbox as our team has sent you the guideline on fixing these problems. We hope you'll find it helpful and the matter will be resolved shortly. If you have questions, please reach out to our team at support@octafx.com. They're always here to help.

Please note that our Financial Department ensures to process most payments within a couple of hours. Unfortunately, certain hold-ups are possible in rare cases, and we always ask our customers to get back to us for further investigation as soon as possible. You can rest assured that our team will be happy to hear from you and help whenever you needed.

Should you have other questions, please get in touch with us anytime.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   7 January 2022
Withdrawal still pending, whenever I ask they say, it will take bit longer, finance dept approved, 3 business day, technical issues, we released bank payments bank need to approve. All are fake, people stay away from them. Is there authority I need to inform them about this fraud. How can I withdraw my money, any idea guys?
  22 Dec 2021  
Dear Atta,

We're sorry your withdrawal took longer than you expected.

After reviewing your case, we've found that you placed it on December 18, and our Financial Department processed it on the same day within three hours. Unfortunately, it took longer for the payment processor to complete it on its end, and the funds were sent on December 23. We can see that you have already confirmed receiving them and genuinely hope that the issue is resolved. If you have any questions, please get in touch with our team at support@octafx.com We'd love to help.

Once again, we regret that you experienced such a delay and apologize for the inconvenience. What happened doesn't reflect the services we aim to deliver, and we promise to look into it carefully and improve our payment processing workflow. Meanwhile, we wish to note that our Financial Department ensures to process everything on time. Still, certain hols-ups are possible in rare cases, and we ask our customers to allow us extra time for investigation. You can rest assured that our team is always here to help whenever you need it.

We hope that this incident won't overshadow your experience with OctaFX, and you'll continue to enjoy trading with us.

If there's anything else we can do for you, please reach out directly. We'd love to hear from you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   31 December 2021
How many days before you did withrawal?
Talha lone   23 Dec 2021
The nerve, OctaFx. What a shame in responding and explaining how incompetence you are. Again. Warning, do not use OctaFx.
Erwin Ronald Martin   8 Jan 2022
I have tried to deposit my money in Octafx through jazz cash account 17 Dec, but until now still show me the deposit is pending, kindly help me solve it, my request id is D10133642.
  21 Dec 2021  
Dear Abdul Rehman,

We highly regret you experienced trouble depositing your funds.

Upon looking into your case, we've found that, unfortunately, your bank was undergoing technical issues when you placed the deposit request, and your payment failed to reach our end. You can rest assured that the deposit will be refunded shortly, and in the meantime, please get in touch with our team at support@octafx.com, and they will be happy to update you with the latest and address your questions.

Once again, we're very sorry that you had to go through such a delay. What happened doesn't sound like the services we aim to provide, and we promise to do our best to improve our payment workflow in the future and mitigate the possibility of hold-ups. We genuinely hope that this incident won't overshadow your experience with OctaFX, and you could give us a second chance. We wish to note that our Financial Department works hard to ensure that most payments take only a couple of hours. Regrettably, in rare cases, specific delays are possible for all financial transactions. In such cases, we ask our customers to allow us extra time for investigation and resolving the matter.

If you have any further questions, please reach out to us whenever possible. We're always here to help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 December 2021
My account no is 17510586. Octafx is holding back withdrawals. They are using maintenance and technical issues as an excuse but for how long.
  17 Dec 2021  
Dear Pius Amakor,

We're very sorry you felt you needed to share with us your feedback twice.

As mentioned in our other reply, we've looked into your case and found that you placed your payment request when we were undergoing technical maintenance. Our Customer Support team informed you about possible delays and said that your request would be completed the following day. They offered you a 100% deposit bonus as compensation for waiting, which you accepted. Yet, you cancelled your request after 19 hours passed.

Once again, we're sorry about the hold-up with your payment. However, we wish to remind you that we ask our customers to allow us up to three business days for payment processing. We shared this information before when you raised previous complaints and want to bring your attention to this fact again. It's absolutely in line with our Customer Agreement, and you're welcome to check it in full here: https://www.octafx.com/company/customer-agreement/.

We genuinely hope that our reply gives you more clarity about our payment processing workflow. If you have any questions, please email us at support@octafx.com. We'd love to help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 December 2021
From last 48 hours my deposit is being retained by the OCTA FX. and support@octafx.com all the time responding that we are facing technical issue and your deposit will be process shortly. D10085458, Pending 614094, ?7,400.00 Pakistan local banks JS Bank (JSBL), 354724. They hold our deposit amount for days and they trade themselves and earn huge amount and they keep us in dark and hold our successfully deposit amount. The company and service provider are playing big game. Something is very big fishy. I think ED department should interfere and investigate what is going on with clients deposit amount. Even RBI don't hold amount more than 24hrs. This people are playing with customer amount. Deposit Request No. D10085458, Account No. 614094. I created deposit 48 hours ago and still showing pending.

  17 Dec 2021  
Dear Muhammad Afzal,

We're very sorry that your deposit took longer than you expected.

Following your review, we've found that you placed your request on December 15 and our Financial Department processed it on December 18. Our Customer Support team informed you about possible delays as the payment provider was undergoing maintenance at the time. As you haven't contacted us since the deposit was completed, we assume that your funds arrived in your account, and the issue was consequently resolved. If you have any questions, please get in touch with our team at support@octafx.com. They will be happy to help you.

Please note that our Financial Department is doing their best to process most payments within a couple of hours. Unfortunately, specific hold-ups are possible in rare cases, such as yours, due to consequences beyond our control. That's why we ask our customers to allow us up to three business days for payment processing. Our Customer Agreement highlights it, and you're welcome to check it in full here: https://www.octafx.com/company/customer-agreement/.

We genuinely hope we addressed the concerns you brought in. Also, we wish to assure you that OctaFX is a reliable international Forex broker with over ten years of experience. We aim to provide the most convenient trading experience to our customers and ensure their funds' safety at all times. There's no place for any kind of malpractice.

If there's anything else you'd like to ask our team, please reach out to us anytime soon.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   23 December 2021
Just report it to FIA cyber crime and lodge a complaint on citizen portal as well.
Ahmed   26 Dec 2021
I have a issue with octafx from today as their bank alfalah account doesn't receiving payments through internet banking, i reached chat their agents always teach me how to deposit , i told them many time that i am not depositing first time , please send my complaint to account department so they can verify their alfalah bank issue , but they are not accepting my complaint other hand they are said use another method we choosed octafx as they offered local deposit and withdrawal, not what i have to do as octafx take u turn from their commitment?
  17 Dec 2021  
Dear Adnan Zahid,

We regret you had trouble depositing your funds.

After reviewing your case with our team, we've found that, unfortunately, the bank you used at the time was switched off due to technical issues. Our team informed you and sent a follow-up email with alternative payment methods that you could have used instead. We can see that you managed to deposit via Skrill right after, so we hope that the issue is resolved. If you have any further questions, please get in touch with us at support@octafx.com. We'll be more than happy to help.

Please note that our Financial Department ensures to process most payments within a few hours. However, in extraordinary cases, when a payment method is temporarily unavailable, we may ask to allow extra time for payment processing or use alternative payment options. On such occasions, you can rest assured that our team is always here for you, and they will be happy to suggest to you possible solutions to the problem.

We genuinely hope that our reply gives you a bit more clarity about what happened.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   23 December 2021
My deposit has been deducted of 25 dollars yet it is not reflecting in Octa fx application. Could you let me know the reason?
  16 Dec 2021  
Dear Mohit Pandita,

We're sorry your payment took longer than you expected.

After checking the case with our team, we've found that your deposit was processed within half an hour. As you haven't contacted us since then, we can assume that the issue is resolved consequently. Yet, if you have any other questions, please email us at support@octafx.com We'd love to help.

We wish to bring to your attention that we ask our customers to allow up to three hours for automatic payment methods. It's a regular timeline for such transactions, and if you've placed a payment and it's not reflected right away, there's nothing to worry about as it will be completed within the said period. You can also get in touch with our team, and they will be happy to update you on the payment shortly.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   23 December 2021
All fraud case. They hold our deposit amount for 15 days and they trade themselves and earn huge amount and they keep us in dark and hold our successfully deposit amount. The company and service provider are playing big game. Something is very big fishy. I think ED department should interfere and investigate what is going on with clients deposit amount. Even RBI don't hold amount more than 24hrs. This people are playing with customer amount
  15 Dec 2021  
Dear Prakash Chand,

We're very sorry you had trouble depositing your funds.

Upon consulting our team about your case, we've found that you made a deposit on November 30, and at the time of processing, a technical issue occurred and caused the delay. Our Financial Department investigated the matter carefully and processed your payment on December 16. We apologize for the wait and genuinely hope that your funds have reached you and the issue is resolved. If you have any questions, please get in touch with our team at support@octafx.com. They will be more than happy to help you accordingly.

Once again, we regret that you had to wait for your deposit longer than you expected. Please note that our team puts in hard work to process most payments within a few hours. Unfortunately, in rare cases, certain hold-ups are possible, and on such occasions, we ask our customers to allow us extra time for investigation. You can rest assured, though, that our team is always here to help, and they will be happy to assist and update you with the latest whenever you need it.

Also, we wish to assure you that we'll take into consideration what happened. It doesn't sound like the services we aim to provide, and we'll do our best to improve our payment processing workflow in the future.

Should you have anything else to bring to our attention, please let us know. We're always here to help.

Kind regards,
OctaFX Rep.

OctaFX (Official)   23 December 2021
What a shame. 15 days hold? OctaFX is the worst. 15 days. They must have used your funds and get profit out of it.
Erwin Ronald Martin   8 Jan 2022
Hello, I have a problem with the trading account. I cannot trade or withdraw the amount. Please help. It is very annoying.
  13 Dec 2021  
Dear Akram Mustafa,

We're sorry to read about your experience with OctaFX. We understand how frustrating this must be for you.

Unfortunately, we couldn't identify your case with our team because you did not provide your OctaFX trading account details. Therefore, we'd like to request you please share your trading account number along with all these issues through email at support@octafx.com. With this information, our team could inspect your account in detail and determine why this problem occurred in the first place.

We're looking forward to hearing from you anytime soon.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   24 December 2021
Fraud platform. If we ask about withdraw or deposit problem. Simply they says sorry this is happened by technical issues from payment provider side. Than what is the use of this Octafx? Simply blaming others. Without your knowledge nothing will happen.
  7 Dec 2021  
Fraud platform. If we ask about withdraw or deposit problem. Simply they says sorry this is happened by technical issues from payment provider side. Than what is the use of this Octafx? Simply blaming others. Without your knowledge nothing will happen.
  29 Nov 2021  
Dear Sankar,

We're very sorry to read about your discontent with our services.

Unfortunately, we couldn't verify your complaint with our team and check what happened since you didn't share your account details. That said, we would highly appreciate it if you could email us at support@octafx.com and provide this information. Our team will be happy to investigate the matter shortly and do their best to help you.

Please note that OctaFX is a reliable international Forex broker with over ten years of experience. We strive to deliver the most convenient trading services to our clients and always comply with our obligations regarding withdrawals. Our Financial Department ensures to process most of the payments promptly. However, certain hold-ups are possible in extraordinary cases due to circumstances beyond our control. We ask our customers to contact us directly for further investigation on such occasions, and you can rest assured that our team will help you and provide you with the latest.

We're looking forward to hearing from you soon, so please don't hesitate to reach out whenever possible.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   13 December 2021
I tried to deposit through Malaysia local banks, instant bank transfer and visacard, all are declined, I don't know what happened cause I have sufficient amount in my bank account for transfer.
  24 Nov 2021  
Dear Farezatul Natasya,

We're sorry you had trouble depositing your funds, and we apologise for not reaching out promptly.

After investigating your case with our team, we've found that you used the wrong credentials while trying to pay via your Visa card. There's also been a technical issue with the instant bank transfer, and that's why you couldn't proceed with the payment. However, we can see that your next deposit was successful and reached your account on November 25.

Please note that it's crucial to review your payment details before submitting a deposit request. We highly encourage our customers to double-check their credentials to avoid such issues. On top of that, we ask you to contact us directly if you're having trouble with your payment method. Our team is always here to help, and they will be happy to provide you with guidance whenever you need it.

We genuinely hope that we addressed your concern and the issue has been resolved. If you have any other questions, please get in touch with our team at support@octafx.com, and they would love to help you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   7 December 2021
Octafx is a scam. Where you choose buy position or sell position market always against you and all money within seconds.
  19 Nov 2021  
Dear Muhammad Zaid,

We're very sorry to read about your discontent with our services.

Unfortunately, we couldn't verify your complaint since you didn't share your OctaFX account details. That said, we'd appreciate it if you could get in touch with our team directly at support@octafx.com and provide this information. They're always here for you and will be happy to investigate the matter and help you.

We wish to state that OctaFX is a reliable international Forex broker with over ten years of experience. We offer our services closely following international laws and standards to ensure our customers' funds safety at all times. We regret that your experience with us fell short of expectations, but you can rest assured that there's no place for malpractice. OctaFX is an ECN broker and merely an intermediary between a trader and the Forex market, so we'd never engage in the practices you've described in your posting.

Please get in touch with us directly anytime soon. We'll be happy to look into this for you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   19 November 2021
If I use different deposit methods like Local banks, Cryptocurrencies and Master card. Which withdrawal methods should I use? I was told deposit methods must be same as withdrawal methods but in this case how can I go about it.
  17 Nov 2021  
Dear Johnny,

Thank you for bringing this question to our attention.

We wish to confirm that at OctaFX, your payment methods for deposits and withdrawals must match.

Although if you used different options to deposit, you would need to withdraw your funds proportionally following the deposited amount and using each option. Please get in touch with us directly for more information, and our team will be happy to guide you through the payment methods available for you.

You can email us at support@octafx.com or write on on social media whenever possible. We'd love to help!

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   19 November 2021
I have a good exprience with Octa and I have no issuea in widrawal. But only support team is not much knowledge to resolve issues, in some matter it's needed to imporve your support team to work with knowledge. Otherwise I feel that we are on right platform and Octa gives us good opportunities, also live wining prizes and bonuses.
  14 Nov 2021  
Dear M.Rizwan ali,

Thank you for sharing your positive experience with OctaFX.

We appreciate you taking the time to send us praise and mention the processing times and promotions. Our team is putting in hard work to deliver one of the most competitive brokerage services and meet our traders' needs, and we're glad that your review reflects that.

However, we're saddened to read about your dissatisfaction with our Customer Support team. As it's not clear what exactly you're referring to and since you didn't provide your account information, we'd really appreciate it if you could contact us directly and share this information. Please note that OctaFX is expanding rapidly, and to ensure the best services, we've recently onboarded more agents, and some are still in the learning process. If you could share your thoughts with us on what should be improved, we'll make sure to note it carefully.

Please feel free to message us on social media anytime, as we're always here to help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   19 November 2021
I raised complaint regarding suspicious activity where 5 order were placed automatically without me even knowing and all my money was gone. I raised multiple complaints but no resolution.
  10 Nov 2021  
Dear Priyanka Rajput,

We're sorry to read about your dissatisfaction with our services.

Following your complaint, we've found that our TCD department has already investigated your case and sent you a complete account of what happened via email. However, we wish to touch upon the details for our trading community here.

The orders you're referring to were open manually from the MT5 Mobile App and eventually closed automatically by Stop Out. Our team couldn't find any security breaches or unusual login attempts in your account. That being said, these orders were opened from the same terminal, same IP address and same mobile device that you use for trading. Also, we wish to remind you that OctaFX is not responsible for unauthorized access by third parties, and our Customer Agreement underlines it in paragraphs 21.7 and 21.8.

We genuinely hope that our response gives you a bit more clarity about the matter. If there's anything else you'd like to mention, please get in touch with us at support@octafx.com or social media. We'll be more than happy to hear from you and help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   15 November 2021
Octafx is a fraud company. I was trading with it and suddenly one day all my money was gone inspite me adding capital to it when the balance was low. When asked they say the system will opt out automatically sometimes. Now all my capital is gone and they have stopped replying for my queries. Do not go for it.
  5 Nov 2021  
Dear Kashyap,

We're very sorry to read about your trading experience with OctaFX.

Unfortunately, we couldn't identify you on our system and verify your complaint. That said, we'd appreciate it if you could get in touch with us directly and share your account information. You can contact us on our social media channels, and we'll be more than happy to look into this for you and help as much as possible.

Meanwhile, we wish to mention that OctaFX is a reliable international Forex broker with over ten years of experience. We operate closely following international laws and regulations to ensure our customers' funds safety at all times and don't engage in malpractice. Our Financial Department ensures that most payments are processed on time. However, if you've made a payment and it's taking longer or shows declined, please inform us on the spot as it could be crucial to start an investigation at the earliest.

We're looking forward to hearing from you anytime soon, so please don't hesitate to send a message.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   10 November 2021
My withdrawal has a lot of issues and these guys are so slow. It's been 3 days since I contacted them first and my issue has not been resolved. In the past they had skrill and I used it to deposit before. For some reason they removed it and I couldn't use skrill to deposit so I used visa. Now I want to withdraw my profits and they keep rejecting my request and ask me to use skrill since I had past withdrawals. They are slow in resolving my problem.
  2 Nov 2021  
Dear Patrick,

We're sorry to read about your dissatisfaction with our services.

Regrettably, we couldn't follow your complaint as you didn't provide your account details. That said, we'd appreciate it if you could get in touch with us directly at support@octafx.com and share this information. Our team is always here to help, and they will be happy to investigate what could go wrong and guide you through the payment options available for you.

Meanwhile, please note that while our Financial Department ensures that most payments don't exceed 24 hours, certain hold-ups are possible in rare cases. That's why we ask our customers to allow us three days for payment processing and always contact our team first if your payment is taking longer than expected. It's crucial to start looking into such matters immediately.

We're looking forward to hearing from you soon, so please reach out whenever possible.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   3 November 2021
My Octafx app is not responding as there is some connectivity or server issue from last night (I live in Pakistan).
  2 Nov 2021  
Dear Sahar,

We're sorry to hear you experienced a connection issue with our application.

Indeed, we underwent technical problems with some of the servers on November 1. However, we wish to inform you that our team has fixed these issues quickly. If any of your orders were affected by these difficulties, please get in touch with our team at support@octafx.com. They will be happy to look into this for you and help.

Once again, we apologize for putting you in this situation. This doesn't reflect the services we aim to deliver, and we promise to prevent such cases in the future.

Please don't hesitate to reach out anytime soon. We're always here for you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   3 November 2021
Octafx didn't have secure payment system, so guys please try to avoid joining octafx if you love your money, because 90% times when ever you deposit your money through their mentioned method it will show failed transaction and then once you ask them abt the same they will ask to wait for 48 hrs which is there customer service and then after waiting for 48 hrs they will say they have forwarded the request to designated department and then they will ask you to wait becoz untill they get any confirmation without any time frame. Please guys don't join them.
  29 Oct 2021  
Dear Yogesh Kumar Agarwal,

We're very sorry to read about your dissatisfaction with our services.

Following your complaint, we've found that you deposited on October 7, and due to a technical issue, the system declined the payment. Our team suggested you wait a couple of days for the payment to bounce back as it's a regular timeline for such cases. Since then, you haven't contacted us and placed a few deposit requests that were completed on time, and we believe the issue is resolved.

Please note that our Financial Department ensures that most payments take only a couple of hours. However, while they aim to provide fast processing times, certain transactions could get cancelled or held due to a number of reasons. It's absolutely normal for financial operations, and we always ask our customers to contact our team right away and allow extra time for investigation on such occasions.

We genuinely hope that our explanation clarifies the matter for you and this incident won't overshadow your overall experience with OctaFX.

If you have any other questions, please get in touch with our team at support@octafx.com. They're always happy to hear from you.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   1 November 2021
I have tried to withdraw my money from Octafx copy trading, but until now still show me the process is pending, kindly help me solve it, my request id is W4046183.
  15 Oct 2021  
Dear Akansha,

We're sorry your withdrawal request took longer than you expected.

After looking into your review with our team, we've found that our Financial Department completed your payment on October 16. As you haven't contacted us since then, we can assume that the issue has been resolved and your funds have reached your account. If you have any questions, please get in touch with our team at support@octafx.com or social media, and they will be happy to help you.

We wish to note that our Financial Department ensures that most payment requests don't exceed 24 hours. However, in rare cases, certain hold-ups are possible due to different circumstances. That's why we ask our customers to allow us up to three business days for payment processing. Our Customer Agreement underlines it, and you can read it in full on our website here: https://www.octafx.com/company/customer-agreement/.

Also, we highly encourage you to reach out to our Customer Support team directly if your payment is taking longer. They're always here to help, and we'll be more than happy to look into this for you and update you with the latest.

Please don't hesitate to get in touch with us whenever you need it. We'd love to hear from you and help.

Kind regards,
OctaFX Rep.
OctaFX (Official)   27 October 2021
Dear Akansha, did you get money back or not, as my friend is also facing same issue right now,so we can avoid these octafx company for trading, as I was also planning to start with 1000 usd, pls reply.
Mithun   14 Nov 2021

Share:

Is OctaFX scam or legit? OctaFX is a trusted global broker that offers a user-friendly platform, and a wide selection of tradable instruments. OctaFX acts in full compliance with international legislation and regulation standards and guarantees fund security and negative balance protection to their...

Rating & Review

Top Forex Brokers Categories

All Forex Brokers

Top Forex Advisors 2022

Forex Advisors Rating
XM information and reviews
XM
86%
FXCM information and reviews
FXCM
85%
AvaTrade information and reviews
AvaTrade
84%
LegacyFX information and reviews
LegacyFX
83%
FP Markets information and reviews
FP Markets
82%
Pepperstone information and reviews
Pepperstone
82%

© 2006-2022 Forex-Ratings.com

The usage of this website constitutes acceptance of the following legal information.
Any contracts of financial instruments offered to conclude bear high risks and may result in the full loss of the deposited funds. Prior to making transactions one should get acquainted with the risks to which they relate. All the information featured on the website (reviews, brokers' news, comments, analysis, quotes, forecasts or other information materials provided by Forex Ratings, as well as information provided by the partners), including graphical information about the forex companies, brokers and dealing desks, is intended solely for informational purposes, is not a means of advertising them, and doesn't imply direct instructions for investing. Forex Ratings shall not be liable for any loss, including unlimited loss of funds, which may arise directly or indirectly from the usage of this information. The editorial staff of the website does not bear any responsibility whatsoever for the content of the comments or reviews made by the site users about the forex companies. The entire responsibility for the contents rests with the commentators. Reprint of the materials is available only with the permission of the editorial staff.
We use cookies to improve your experience and to make your stay with us more comfortable. By using Forex-Ratings.com website you agree to the cookies policy.